Etxerako lanen plana

Helburuak

Lan pertsonalerako eta ikasketa tekniketarako ohiturak hartu.

Lehen Hezkuntzan, etxerako lanek zeregin garrantzitsua dute ikasleen ikaskuntza-prozesuan. Eguneroko eskolako jarduerak osatzeko eta finkatzeko tresna baliotsua dira, eta ikasleen autonomia eta ardurazko jarrera garatzen laguntzen dute.

Etxerako lanek ikasleei ikasgelan landutako edukietan sakontzeko aukera ematen diete. Etxean berriro lantzean, ikasitakoa barneratzen dute eta zalantzak argitzen laguntzen du. Halaber, ohitura akademiko onak finkatzen dituzte, hala nola lanerako denbora antolatzea, kontzentrazioa mantentzea eta helburu txikiak lortzeko gaitasuna garatzea.

Bestalde, etxerako lanek aukera ematen diete gurasoei seme-alaben ikaskuntza prozesuan parte hartzeko. Modu honetan, familiaren eta eskolaren arteko harremana estutzen da, eta ikaslearentzat ingurune laguntzaile eta koherente bat sortzen da.

Etxerako lanen iraupena ere neurrikoa izan behar da. Orientazio modura hurrendo estimazioa dugu:

  1. maila: 10 minutu.
  2. maila: 20 minutu.
  3. maila: 30 minutu.
  4. maila: 40 minutu.
  5. maila: 50 minutu.
  6. maila: 60 minutu.

Irakurketa, etxerako lanen funtsezko atala

Etxerako lanen artean, irakurketa da jarduera garrantzitsuenetako bat. Irakurtzea ez da soilik testu bat ulertzea; pentsamendua garatzeko, hizkuntza aberasteko eta irudimena pizteko tresna indartsua da.

Lehen Hezkuntzan, irakurketa ohitura bat bihurtzea funtsezkoa da. Egunero denbora bat eskaintzeak irakurmena hobetzen laguntzen du, baita idazkera, ahozkotasuna eta ortografia ere. Gainera, ikasleak gai dira informazioa modu autonomoan bilatzeko eta ulertzeko, ikasketa prozesu osoan lagungarri izango zaiena.

Etxean irakurtzeak beste abantaila bat ere badu: familia giroan egiten bada, haurrek irakurketarekin lotura positiboa sortzen dute. Gurasoekin edo neba-arrebarekin partekatutako une atseginak irakurtzeko motibazioa areagotzen dute.

Horregatik, derrigorrezkoa da egunean gutxienez 10-15 minutuko irakurketa tartea izatea. Ez da beharrezkoa beti testu luzeak izatea; ipuinak, komikiak edo aldizkariak irakurri daitezke, betiere ikaslearen interesetara eta adinera egokituta.

 

LEKUA ETA GIROA GARRANTZITSUAK DIRA

  1. Garrantzitsua da beti leku berdinean lan egitea.
  2. Lan-lekuak baldintza hauek bete behar ditu:
    • Kontzentrazioa lortzen lagundu behar du. Jendea joan-etorrian edo zaratak (TV-irratia) dauden lekutan ezin da ikasi.
    • Garrantzitsua da gela eta mahaia ordenaturik egotea: ikasteko behar dena bakar-bakarrik egon behar du.
    • Argitasun nahikoa egon behar da, naturala ahal bada.
  3. Ikasmahai bat edukitzea da onena.

ZEIN DA IKASTEKO UNERIK ONENA?

  1. Beti ordu berdinetan, ikasteko ohitura hartzeko.
  2. Egunero, eskola ondoren, arratsaldez.
  3. Ez dira une egokiak otordu ondorenak edota ahalegin fisiko gogorren ondorengo orduak.

NOLA ANTOLATU EGUNEROKO LANA?

Egunero lanean hastean, ahalegina ondorengo puntu hauen arabera banatzea beharrezkoa da:

  • ikasgaien zailtasuna;
  • ariketa moduak eta sortzen duten nekea;
  • atsedenaldiak eta gaiez aldatu beharra.

Planifikazioa:

  1. Atsegina edo erraza den gai batekin hasi.
  2. Atsedenaldi laburra: bost minutu.
  3. Ondoren gairik zailena edo gogorrena.
  4. Luzexeagoa den atsedenaldia: hamabost minutu.
  5. Ariketarik errazenak eginez amaitu, gaien baten berrikusketa, hurrengo egunean ikusiko diren gaiei begirada bat, irakurketa, etab.

Garrantzitsua da 10 minuturo ez altxatzea (borragoma, askaria, anai-arrebengana,…).

Ikasleak etxerako lanak egiterakoan , hiru atal garatuko ditu:

  • Ikasgai bakoitzeko ariketa praktikoak burutzea, gelan landutakoen osagarri.
  • Kontzeptuak ulertu, laburpenak, eskemak eta mapa kontzeptualak eginez eta memorizazio ariketak burutuz .
  • Bakoitzaren iniziatibaz eta ikerketako lanak burutu.
  • Maila honetan, ikasleak egunero bi orduz lan egiteko gaitasuna garatu behar du.
  • Ikasleak, etxean, bere lanak egiteko toki egokia behar du, ondoko baldintzak betez: bakardadea, argi ona, giro egokia, etab.
  • Lan hauek egiteko denbora sistenatikoki antolatzea komenagarria da, eguneroko eta asteroko lanak bete daitekeen prograna batean butuz.
www.lauroikastola.eus webguneak cookiak erabiltzen ditu Erabiltzailea Atariko web gune eta orrietan dabilenean. Informazio gehiago nahi izanez gero, bisitatu DBLO atala.